Czy warto robić trening FBW?

Czy warto robić trening FBW?
5 (100%) 1 vote

Trening FBW, czyli Full Body Workout

Jest to trening całego ciała. Na jednej sesji treningowej wykonujemy ćwiczenia na wszystkie partie mięśni. Większość osób uważa, że jest to trening dla początkujących, ale sprawdza się on idealnie również podczas redukcji tkanki tłuszczowej. Ja uwielbiam robić FBW, kiedy właśnie mam okres redukcji – bardzo przyjemnie schodzą kilogramy i czuje mniejsze obciążenie bo tylko 6 ćwiczeń wykonuje podczas sesji treningowej. Ale nie neguje w żaden sposób wykorzystywania treningu FBW dla rozbudowy masy mięśniowej. Zaletą treningu FBW jest zdecydowanie zaoszczędzenie ogromnej ilości czasu, wykonując standardowy trening split, mamy o wiele więcej ćwiczeń do wykonania.

Jest jednak kilka zasad, które należy przestrzegać wykonując trening FBW, przede wszystkim ważne jest , by był jeden dzień przerwy pomiędzy sesjami FBW, dzięki temu nasze ciało będzie miało czas na regenerację. Warto wspomnieć również, że wykonując trening Full Body Workout powinniśmy zaczynać od największej partii, a kończyć na najmniejszej. Kolejną zaletą treningu FBW jest zmniejszone zmęczenie układu nerwowego. Pamiętaj, nie każdemu podpasuje trening FBW, jeśli jeszcze go nie wypróbowałeś to nie trać czasu tylko idź na siłownie i przekonaj się na własnej skórze, czy taki trening ci się spodoba.

Trening FBW wykonujemy 3 razy w tygodniu, między treningami konieczny jest jeden dzień przerwy. Zestawy przeplatamy między sobą (A/B/A/B/A..)

Przykładowy Plan FBW

Zestaw A

Nogi 4 serie Przysiady ze sztangą na barkach
Plecy 4 serie Wiosłowanie sztangą w opadzie tułowia
Klatka 4 serie Wyciskanie sztangi ławka skos dodatni
Barki 4 serie Wznosy ramion w bok z sztangielkami
Triceps 4 serie Pompki na poręczach (Dipy)
Biceps 4 serie Uginanie ramion ze sztangą

Zestaw B

Nogi 4 serie Wykroki z hantelkami
Plecy 4 serie Podciąganie na drążku
Klatka 4 serie Wyciskanie sztangielek na ławce poziomej
Barki 3 serie Wyciskanie sztangi z klatki w staniu
Triceps 3 serie Wyciskanie sztangi w wąskim chwycie
Biceps 3 serie Podciąganie na drążku wąskim podchwytem

Dla mnie trening FBW jest idealny na redukcję 🙂

Zachwalam sobie FBW, moim zdaniem jest on idealny na redukcję. Angażujemy każdy mięsień naszego ciała, mamy o wiele większy puls przez co spalamy większą ilość kalorii w krótszym czasie.
Podsumowując, trening FBW jest genialnym planem dla osób, które nie mają zbyt wiele czasu. Jeżeli nie ćwiczysz tylko na siłowni, ten trening również jest idealny dla Ciebie. Wypróbuj trening Full Body Workout i dodaj swoją opinię o tym treningu w komentarzu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *