Masa czy redukcja – Co wybrać?

Masa czy redukcja – Co wybrać?
5 (100%) 2 votes

Masa czy redukcja?

Jednym z najczęstszych pytań na forach internetowych zdecydowanie jest pytanie o tym co robić, masę czy redukcję. W tym wpisie przybliżę Ci temat i nakieruje na odpowiednią drogę. Zapraszam serdecznie 😉

To pytanie parę lat temu, również spędzało mi sen z powiek, przeszukałem setki wątków na forum a mimo to odpowiedź nie była jasna do końca. Większość doradzała mi masę, a nie był to do końca dobry wybór, zaraz dowiesz się czemu.

Większość użytkowników na forum pisało mi, bym masował.

„Masuj, z czego ty chcesz redukować jak tam mięśnia nie ma”

Mniej więcej tak wyglądała większość odpowiedzi. Miałem powyżej 22% tłuszczu, teraz powiem Wam dlaczego lepiej zredukować najpierw tkankę tłuszczową, jeśli ma się zbyt dużo tłuszczu, przy małej ilości mięśni (to pytanie tyczy się głównie osób początkujących). Po pierwsze gdy nasz organizm posiada mniejszą ilość tłuszczu, możemy budować czysty mięsień, co później przełoży się na efektywniejszą redukcję.

Pamiętaj, że prędzej czy później będziesz musiał spalić ten tłuszcz.
Redukując najpierw tłuszcz, a potem budując mięśnie, będziesz widział lepsze efekty i motywacja będzie o wiele większa. Ponieważ Twoje mięśnie będą bardziej widoczne, nie będą już tak schowane pod dużą warstwą tłuszczu. Najlepiej policzyć ile tłuszczu posiadamy w organizmie, gdy już to zrobimy, możemy względnie ocenić czy warto najpierw redukować czy masować. Ja zalecam masówkę maksymalnie do 20% tkanki tłuszczowej. Chodź zależy to od Ciebie, ja już kiepsko wyglądam przy 18% tłuszczu, dlatego przy takim poziomie od razu wchodzę na redukcję. Uważam, że to jest prawidłowa droga do dobrej sylwetki. Nie słuchajcie się tych znawców z forum, co piszą swoje mądrości na forach. Irytują mnie Ci amatorzy, którzy się wymądrzają a sami nie mają pojęcia o piszą, wprowadzając wielu ludzi w złe wybory.

Wolniejsze ale stabilniejsze efekty

forma

Oczywiście ten wpis tyczy się osób, którym zależy na wyglądzie. Jeśli chodzi o strongmenów, oni zbytnio nie dbają o swoje sylwetki i zatłuszczenie w ich przypadku jest większe. Na samym początku redukując tkankę tłuszczową, nie będziesz posiadał tak dużych przyrostów masy jak i siły, tak jak na masie inni Twoi koledzy. Ale pamiętaj, na spokojnie zredukujesz tkankę tłuszczową i będziesz mógł rozpocząć budowę czystej masy mięśniowej, a efekty będą bardzo zadowalające. Pamiętaj, by nie szaleć z kaloriami po skończonej redukcji, tylko stopniowo zwiększać ilość!

Przykład Masa czy Redukcja

Chciałbym Wam opisać na przykładzie Marka i Adriana, właśnie takie dwa wybory.

Adrian waży 90kg i ma 180 cm. Posiada 22% tkanki tłuszczowej, jego kolega Marek waży 93 kg i ma 175 cm. Marek posiada 25% tkanki tłuszczowej.

Dobry wybór

Marek postanowił, że chce poprawić swój wygląd i najpierw schudnąć. Rozpoczął swoją przygodę na siłowni, dodawał stopniowo aeroby, redukcję zakończył na poziomie 12% tkanki tłuszczowej. Wyglądał strasznie chudo, ale po udanej redukcji budował praktycznie sam mięsień i po kilku miesiącach wyglądał o wiele lepiej niż jego kolega Adrian, który wybrał najpierw masę a potem redukcję.

Zły wybór

Adrian naczytał się idiotów z forum i postanowił wejść na „masówkę”, wyliczając duży dodatni bilans kaloryczny. Zbudował dużą siłę, trochę mięśni i tłuszczu. Jednak nadszedł czas na spalenie tłuszczu, już nie posiadał 22% tkanki tłuszczowej a 29%, był strasznie zalany tłuszczem. Po redukcji spalił również większą ilość mięśni niż Marek, ponieważ posiadał większy procent tłuszczu, przy ogólnym bilansie wypadł o wiele gorzej niż Marek.

Marek gdy zaczął budować mięśnie, posiadał o wiele mniej tłuszczu od Adrian, w ten sposób budował czystszy mięsień.

Oczywiście to tylko przykład, ale mniej więcej tak to wygląda. Im masz więcej tłuszczu do spalenia, tym więcej mięśni spalisz.

Jakie suplementy polecam na szybką budowę masy mięśniowej i redukcję tkanki tłuszczowej?

Obecnie najlepszym suplementem na budowę masy mięśniowej jest popularny Mass Extreme. Jeśli chodzi o redukcję, to polecam suplement który sam stosowałem, czyli African Mango.

W razie pytań napisz na adres mailowy: kontakt@fitnessinfo.pl 😉

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *