7 przekonań przez, które nie będziesz fit

7 przekonań przez, które nie będziesz fit

Tutaj jest 7 najgorszych mitów, które mogą zrujnować twoje efekty sportowe!

Zwróc specjalna uwagę na mit #6!

Im więcej wiemy o utracie wagi, tym trudniej nam jest nabrać się na przeróżne mity odnośnie gubienia kilogramów. Jako, że w naszej naturze leży uproszczanie sobie złożonych problemów, musimy zdać sobie sprawe że jest setki innych czynników które mają na to wpływ.

Jeśli twoje działania w celu schudnięcia są oparte na nieprawdziwejwiedzy, jesteś skazany na porażke! Jednakże, przedstawiam 7 najczęściej występujących mitów na temat utraty wagi!

Mit #1 – Głodówka jest jedyną drogą do uzyskania pożądanej figury.

Twoje ciało produkuje energie – w ten sposób wstajesz rano z łózka każdego dnia! Twoje paliwo skłąda się z tlenu, wody i jedzenia. Spróbujmy oszukać twoje ciało uznając twoje paliwo jako zwykłe równanie matematyczne.

Kalorie przyjęte kontra kalorie spalone – są one o wiele bardziej przystosowawcze!

Pamiętaj: Im mniej jedzenia twój organizm dostaje przez dłuższy okres, tym bardziej próbuje oszczędzać kalorie które mu przychodzą. W ten sposób dostarcza Ci o wiele mniej energi ale nie spala twojego tłuszczu, który znajduje się pod twoją skórą.

Mit #2 – Wszystko co możesz zjeśc po godzinie 18.00 sprawi, że będziesz gruby!

Tak zwana reguła ’18 godziny’ jest przypomnieniem z czasów, kiedy nic a nic nie wiedzieliśmy o odżywianiu i ludzkim metabolizmie. Wynika to z tego, że twój organizm zaczyna odpoczywać około godz.9-10 po południu i w ten sposób zmniejszają mu się możliwości trawienne.

Tak samo jest ze śniadaniem, które pomaga Ci gubić kilogramy – mimo, że jesz kiedy twój układ pokarmowy dopiero się budzi i twój metabolizm wciąż jest wolny. Uwaga: Jedzenie samo w sobie przyspiesza twój organizm, więc spożywanie pokamów po godzinie 18.00 jest w porządku, o ile nie musisz zaraz po tym iść spać.

Mit #3 – Spożywaj pokarmy nisko-tłuszczowe.

Od 20 lat jest to oparte na przekonaniu, że ‚jedzenie tłuszczy sprawia że jestes pulchny’ Jest w tym troszkę prawdy, jako, że gram tłuszczu zawiera aż 9 kalorii, podczas gdy gram protein czy węglowodanów tylko 4 kalorie.

Jednakżę, ten mit, tak jak i wiele innych odnośnie utraty wagi nie docenia siły ludzkiego ciała,. Uwaga: Spróbuj zjeść dwa posiłki, jeden wysoko-tłuszczowy a drugi nisko-tłuszczowy. Nałóż sobie tyle samo każdego posiłku na talerz. Będziesz bardziej nasycony po posiłku nisko czy wysoko-tłuszczowym?

Mit #4 – Musisz unikać wszelkich węglowodanów.

Podobnie do mitu powyżej, dieta bez węglowadonowa jest oparta na ludzkiej chęci znalezienia prostej odpowiedzi. Oczywiście, ludzkie ciało i świat są o wiele bardziej skomplikowane.

Węglodowany spożywamy na wiele różnych sposób i form trawienia. Brązowy ryż. na przykład jest węglowodanem – i tak samo jest nim syrop kukurydziany. Wszyscy wiemy, który z nich jest zdrowszym wyborem, prawda? Powodem jest, że syrop kukurydziany ma bardzo wysoki indeks glikemiczny (HGI) – twoje ciało asborbuje z niego energie tak szybko, że doświadczasz tzw. ‚skoku poziomu cukru’! Wiąże się to z ogromną chęcią na jeszcze więcej słodkości. Uwaga: Z drugiej strony, brązowy ryż jest pochłaniany powoli. Zawiera włókna, które pomagają ci pozbywać się kilogramów poprzez uczucie sytości i wspomagając trawienie.

Mit #5 – Unikaj przekąsek i fast-foodów!

Ten mit jest bardzo podobny do tego w którym człowiek się głodzi – po prostu nie ma to żadnego odzwierciedlenia w nauce. Twoje ciało znakomicie sobie poradzi ze skromnym, ale stałym przepłwem jedzenia i mówi: ”nie głodujesz, nie zwalniaj obrotów silnika” bez dostarczania nadmiaru energii która zostanie zamieniona w tłuszcz!

Uwaga: Jak ze wszystkim, kluczem do długo utrzymującej sie wysportowanej sylwetki jest umiarkowanie, które nie dotyczy szalonych diet i fajnych napoi proteinowych.

Mit #6 – Możesz tracić na wadze tylko poprzez ciężki trening.

Oczywiście ćwiczenia są równie ważne jak i to co jesz. Wiele ludzi twierdzi, że jeśli ciężko pracują nad swoim ciałem, mogą ‚jeść co chcą’, ale w zasadzie większość ćwiczeń nie przynosi korzyści dla układu sercowo-naczyniowego.

Ponadto, silne mięśnie są także wymagane aby te ćwiczenia były skuteczne – mięśnie, które są stworzone z białek. Uwaga: Innymi słowy, zbalansowana dieta jest niezbędna nie tylko do gubienie tłuszczu, ale także do zmaksymalizowania efektów każdego planu treningowego.

Mit #7 – Diety oparte na pojedyńczych posiłkach sprawią, że będziesz chudy!

Wiele z nas, ma nadzieję, że jedna rzecz będzie wstanie rozwiązać wszystkie nasze problemy – może wygramy na loterii, albo zostaniemy ‚odkryci’ śpiewając piosenke w klubie, czy stracimy 100 funtów poprzez jedzenie tylko grejpfrutów i surówki z białej kapusty.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *