Czy można ćwiczyć codziennie

Czy można ćwiczyć codziennie
4.7 (94.55%) 11 votes

Czy można ćwiczyć codziennie?

Wiele osób zadaje sobie to pytanie, amatorzy i doświadczeni sportowcy. Dla osiągnięcia celu, niektórzy są wstanie zrobić dosłownie wszystko. Dużo osób myśli, że jeśli będą trenować codziennie to osiągną swój cel szybciej. Nie jest to dobre rozwiązanie, w tym wpisie odpowiem na to nurtujące pytanie.

Jak ułożyć plan treningowy, by móc ćwiczyć codziennie?

Przede wszystkim należy wziąć pod uwagę nasz staż. Jeśli jesteśmy początkującymi sportowcami, to zdecydowanie odradzam trenowania codziennie. Trening wykonuj z 1 dniową przerwą.

Nie  tyczy się to osób, które mają już jakiś staż  treningowy. Jeśli dobrze ułożysz plan treningowy to śmiało będziesz mógł trenować codziennie. Mięśnie potrzebują odpowiednią ilość czasu na regenerację, dlatego powinieneś rozplanować ćwiczenia tak, by poszczególne partie mięśniowe mogły się całkowicie zregenerować. Oczywiście tyczy się to ćwiczeń siłowych.  Trening klatki piersiowej, bicepsa itp. kilka dni z rzędu, mija się z celem. Pod żadnym pozorem nie powinniście tak ćwiczyć!

Co z cardio?

Jeśli Twoim głównym celem jest wytrzymałość i nie chcesz rozbudowy masy mięśniowej, wtedy możesz ćwiczyć codziennie. Jeśli jednak zależy Ci na zbudowaniu dużej masy mięśniowej, należy zdecydowanie zmniejszyć aktywność cardio.

Ryzyko przetrenowania

Codzienny intensywny trening może spowodować u Ciebie przetrenowanie, które dzieli się na fizyczne i psychiczne. Jeśli chciałbyś przeczytać o objawach przetrenowania, przejdź do do tego wpisu. Wymieniłem tam popularne objawy przetrenowania i dałem kilka rad jak zapobiec przetrenowaniu. Dbaj o siebie i nie pozwól by doszło do przetrenowania, a ćwicząc codziennie, zdecydowanie łatwiej narazić się na nie.

Podsumowanie – Początkujący, a codzienny trening

Jeśli jesteś początkującym to zdecydowanie odpuść codzienny trening. Będziesz miał lepsze efekty, jeśli pozwolisz sobie na jeden dzień przerwy pomiędzy sesjami treningowymi. Twój organizm nie jest przyzwyczajony do tak dużego wysiłku, możesz wyrządzić sobie dużo szkody. Narażasz się na większe ryzyko kontuzji, które spowoduje kilkudniową, tygodniową lub nawet kilkumiesięczną przerwę. Dlatego nie ma to najmniejszego sensu, byś ćwiczył codziennie. Jeśli zależy Ci tak bardzo na treningach codziennych, to powinieneś stopniowo zwiększać ilość treningów. To jest najlepsza decyzja jaką możesz podjąć.

Podsumowanie – Doświadczenie, a trening codzienny

Jeśli posiadasz  już doświadczenie na siłowni i zależy Ci na treningach codziennych, to możesz śmiało spróbować zwiększyć ilość sesji treningowych. Pamiętaj, by obserwować swój organizm i jeśli będzie działo się coś niepokojącego, np. zauważysz u siebie objawy przetrenowania to zdecydowanie odpuść trening codzienny, zmniejsz intensywność treningu lub zmniejsz ilość sesji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *