Czy pić wodę podczas treningu?

Czy pić wodę podczas treningu?
4.9 (97.5%) 8 votes

Czy pić wodę podczas treningu?

Zdecydowanie warto, podczas treningu tracimy wodę i cenne minerały. Dowiedz się jakie są objawy odwodnienia na treningu i jak możesz im zapobiec.

Bardzo ważne jest utrzymywanie odpowiedniego poziomu nawodnienia organizmu. Zdecydowanie osoby, które trenują powinny o to zadbać. Woda spełnia bardzo wiele ważnych funkcji w naszym organizmie. Przede wszystkim reguluje temperaturę ciała, transportuje składniki odżywcze.

W ciągu godziny możemy stracić nawet 0,5l wody z organizmu. Niewielkie odwodnienie prowadzi do pogorszenia naszego treningu. Może również pogorszyć się nasza koncentracja, odczujemy spadek energii. Często też przy odwodnieniu towarzyszy ból głowy.  

Objawy odwodnienia na treningu

Stan odwodnienia objawia się:

  • suchością w jamie ustnej
  • zaczerwienieniem skóry
  • mniejszym wydzielaniem śliny
  • osłabieniem, zaburzeniem koordynacji ruchowej i rozdrażnieniem

Organizm stara się w takiej sytuacji zmniejszyć nadmierną utratę wody poprzez ograniczenie objętości moczu. Prowadzić może to do zatrzymania toksycznych substancji w organizmie.

Ile pić wody?

Jeśli odczujesz już suchość w ustach i pragnienie, jest już za późno. Dlatego lepiej zapobiegać, niż czekać na objawy. Aby zapewnić sobie dobry trening i wykluczyć odwodnienie podczas sesji treningowej, należy wypić szklankę wody na 15 minut przed treningiem. W trakcie treningu wypijać co 15-20 minut 150-300 ml wody, lub innego napoju. Pamiętaj, by po treningu również wypić około 200 ml wody.

Co pić podczas treningu?

Jeśli wykonujesz trening o niedużej intensywności, który będzie trwał do godziny, to wystarczy zwykła woda. Gazowana czy niegazowana? Twój wybór. Jeśli masz do wykonania ciężki trening, bardzo intensywny, powinieneś sięgnąć po napój z cukrami (węglowodanami). W Twojej siłowni możesz kupić bez problemu specjalne izotoniki, które zawierają minerały i węglowodany, które dodadzą Ci siły na treningu.

Podsumowanie

Spożywanie odpowiedniej ilości wody, lub innych płynów jest bardzo ważne dla Twojego zdrowia. Jeśli zapewnisz odpowiedni poziom nawodnienia Twojego organizmu, trening będzie o wiele lepszy i wydajniejszy. Popularne napoje izotoniczne wchłaniają się o wiele szybciej niż soki, ponieważ poziom osmolarności jest niższy. Szczególnie ważne jest dbanie o nawodnienie podczas lata, wtedy zapotrzebowanie na wodę wzrasta. Zaleca się zwiększenie ilości spożywanych płynów nawet o 250 ml na każdy stopień powyżej 37 st. Celsjusza. Należy zadbać również o uzupełnianie niedoborów soli mineralnych (szczególnie sodu i potasu).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *