Jak odzyskać motywację do treningu?

Jak odzyskać motywację do treningu?
4.9 (97.5%) 8 votes

Jak odzyskać motywację do treningu?

Wiele osób spotyka ten problem, w pewnym momencie nie mają już żadnej motywacji do treningu. Zaczynają szukać wymówek, aby tylko nie pójść na trening. W tym artykule przedstawię Ci kilka przydatnych sposobów, które pomogą Ci odzyskać motywacje do ćwiczeń.

Ale przed tym warto pomyśleć dlaczego tracimy motywację?

Póki wszystko idzie po naszej myśli, czyli z treningu na trening widzisz duże postępy siłowe, z tygodnia na tydzień Twoja waga maleje/rośnie to o motywację do treningów nie trudno. Problem zaczyna się wtedy, gdy następuje przestój, wtedy nagle odechciewa się ćwiczyć i szukamy wymówek.

Motywacja

Każdego człowieka motywuje coś innego, dla kogoś może być to idealna sylwetka do której będzię dążył za wszelką cenę, dla kogoś innego może być to poprawa zdrowia, wynikająca z regularnego trenowania.

Zmień coś w swoim treningu

Musisz urozmaicać swój trening. Spróbuj zmienić swój plan treningowy, poprzez dodanie ćwiczeń których wcześniej jeszcze nie wykonywałeś. Dobrym sposobem również na zmiany w treningu, jest zmiana tempa. Możesz zastosować trening interwałowy (przez krótki okres czasu wykonujesz ćwiczenia z maksymalną prędkością, a następnie wracasz do normalnego tempa. Na tym polega trening interwałowy.

Zadbaj o higienę snu

To że nie masz motywacji do treningów, może wynikać ze złej higieny snu. Czy dbasz o to, by godzinę przed zaśnięciem nie korzystać z telefonu lub komputera? Czy dbasz o odpowiednie przewietrzenie pokoju przed snem? Na higienę snu składa się dużo czynników. Przede wszystkim najważniejsza jest ilość snu. Powinno być to przynajmniej 7 godzin.

Filmy motywacyjne

Wystarczy wpisać tą frazę w YouTubie, a Twoim oczom pokażą się tysiące filmów, które motywują do treningu. Gdy masz gorszy okres, warto obejrzeć chociaż jeden taki film. Daje on sporo do myślenia, a wcale nie jest długi.

Kawa lub przetreningówka

Czasami gdy jesteśmy zmęczeni i bez motywacji, warto wspomóc się kawą lub jakaś przedtreningówką. Na pewno ułatwi nam to pójście na siłownię i zrobienie treningu.

Odpowiednia muzyka

Jeśli muzyka na siłowni Ci nie odpowiada, co stoi na przeszkodzie, by wziąć ze sobą słuchawki i zgrać na telefon swoje ulubione piosenki? Twoja ulubiona muzyka z pewnością da Ci motywację do treningu!

Znajdź partnera do treningu

Nic nie daje takiej motywacji jak ćwiczenie z partnerem. Na pewno ktoś z Twoich znajomych ćwiczy, może warto niego napisać i umówić się na wspólny trening?

Co zrobić by nie tracić motywacji do treningów?

Przede wszystkim musisz wyznaczyć swój upragniony cel. Dla kogoś może być to sylwetka, dla kogoś waga. Następnie nie zapominaj o zapisywaniu swoich postępów (waga/siła). Jeśli to możliwe to ćwicz z przyjacielem lub przyjaciółką. Dbaj o higienie snu, odpowiednio się wysypiaj i trenuj w miejscu, w którym czujesz się komfortowo. Niektórzy lubią ćwiczyć na siłowni, niektórzy w domu. To Ty sam najlepiej wiesz, gdzie dobrze się czujesz.

Nie zapominaj również o odpowiednim odżywianiu i suplementacji. Przeczytaj temat, który jest w naszym serwisie. Zrecenzowane są tam popularne suplementy na rozbudowę masy mięśniowej. Inaczej sprawa się ma gdy Twoim celem jest zgubienie zbędnych kilogramów, poczytaj wtedy o najskuteczniejszych tabletkach na odchudzanie, czyli o African Mango.

Masz jakieś pytanie? Śmiało pisz na  nasz adres mailowy: [email protected]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *