Jak schudnąć zimą?

Jak schudnąć zimą?
5 (100%) 2 votes

Jak schudnąć zimą?

Zima to wspaniały okres, w którym przemocy szeregów różnego rodzaju wymówek możemy pozwolić sobie na odrobinę szaleństwa żywieniowego. W szczególności mowa jest tutaj o tłustych i bardzo kalorycznych pokarmach. No bo w jaki inny sposób rekompensować sobie depresyjną pogodę, a także przeokropny mróz przenikający nas aż do szpiku kości. W praktyce kiedy ponownie zawita do nas wiosna odkrywamy, że nasze ciała zyskały dodatkowych kilka kilogramów i wtedy rozpoczyna się bój by zrzucić je jak najszybciej do wakacji. A gdyby tak spojrzeć na całą sytuację odwrotnie i właśnie skorzystać z zimy jako idealnego czasu do zrzucenia zbędnych kilogramów i zdobycia w tej wspaniałej wymarzonej sylwetki. Zaczniemy jednak od podstaw…

Dlaczego jemy więcej zimą?

Po pierwsze bo potrzebujemy energii. Tak to sobie przynajmniej tłumaczymy, gdyż w rzeczywistości choć mogłoby się wydawać, że zapotrzebowanie cieplne zimą naszego organizmu jest znacznie większe niż latem to naukowcy udowodnili, że wcale nie potrzebujemy tak dużo więcej energii niż w te cieplejsze miesiące. Wszystko sprowadza się do tego, że w momencie gdy zamykają się pory naszej skórze, zwiększa się przepływ krwi i nasz organizm potrzebuje więcej energii by zaspokoić swoje potrzeby cieplne automatycznie sięgamy po bardzo tłuste , jak i kaloryczne potrawy by jak najszybciej zaspokoić swój głód. Oczywiście samo odchudzanie zimą nie prowadzi się do tego abyśmy nagle przerzucili się na delikatne i w pełni niekaloryczne potrawy, gdyż to nie na tym polega. Wszystko sprowadza się do samego podejścia i umiarkowanego jedzenia różnych potraw. Dodatkowo nie zapominajmy także o regularności spożywanych posiłków, gdyż między innymi odpowiednie śniadanie pozwoli nam dotrzymać bez podjadania do obiadu, tym samym nie zaspokajają swojego głodu co chwilę przy pomocy zamienników, czy też słodyczy.

Zimowy jadłospis

Kiedy przychodzą zimowe miesiące faktycznie może sobie pozwolić na odrobinę mięsa i więcej tłuszczy w naszej diecie. Mowa tutaj między innymi o kwasach omega-3, które głównie z znajdują się w rybach, czy też orzechach będący znakomitym źródłem magnezu oraz oliwie z oliwek, która bardzo często dodawana jest do sałatek i coraz mocniej wykorzystywana w polskich kuchniach. Oprócz tego skupmy się także na węglowodanach to jest pełnoziarnistym pieczywie, makaronach, kaszach oraz brązowy i długoziarnisty. ryżu, gdyż to one dadzą nam najwięcej energii, a z drugiej strony nie spowodują tak zwanego oszukiwał naszego organizmu. Mowa tutaj o sytuacji gdy spożywając białe pieczywo takie jak np. bułki czy chleb zaspokoimy na nasz głód tylko psychicznie, a tak naprawdę po paru momentach znowu będziemy chcieli sięgnąć po coś do zjedzenia. Jeśli chodzi o mięsa starajmy się unikać tłustych kawałków skupiając się bardziej na potrawę grillowanych bądź gotowanych w szczególności z połączeniem z warzywami. No i najważniejsze – przyprawy. Jako, że zima to idealny okres by psychicznie się rozgrzać to warto pamiętać o przyprawach takich jak m.in.i imbir, kardamon, pieprz, czy też ostra papryczka.

Pora na ćwiczenia

Zastanówmy się dlaczego tak naprawdę nie ćwiczymy zimą? W większości przypadków nie pójdziemy biegać, gdyż zimno, ani na basen też się nie uda bo zaraz się spocimy, a na dworze jest plucha i mróz i istnieje ryzyko, że się przeziębi my. Siłownia również odpada, gdyż zgrzejemy się na niej co również prosi się tylko o chorobę. Niemniej jednak nie zapominajmy, że nawet jeśli nie mam ochoty wychodzić z własnego domu to wciąż możemy w nim ćwiczyć. Istnieje szereg platform internetowych oraz aplikacji, które pozwalają nam na wykonywanie ćwiczeń na naprawdę niewielkiej powierzchni, bez potrzeby do tego zaawansowanego sprzętu. W efekcie już 30 minut dziennie pozwoli nam na to abyśmy nie dopuścili do odkładania się nadmiernej ilości tłuszczu w naszym organizmie.

Dlatego też nie bójmy się zimy, gdyż nie jest ona okresem gdy mamy leżeć i nic nie robić, a potem zamęczać się na wiosnę na siłowniach czy też innych sala treningowych. Wykorzystajmy ten czas w sposób prawidłowy, zachowując odpowiednią zbilansowana dietę i nie zapominając o ćwiczeniach. Dzięki czemu będziemy mogli bez problemu wejść w swoje ulubione letnie ubrania i nie martwić się o zmianę szafy. Nie zapomnij przeczytać ostatniego artykułu, jak uniknąć efektu jojo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *