Jak uniknąć efektu jojo?

Jak uniknąć efektu jojo?
5 (100%) 2 votes

Jak uniknąć efektu jojo?

XXI wiek jest okresem, w którym w głównej mierze skupiamy się tak naprawdę na sobie. Nie da się nie zauważyć, że w modzie znajdują się wszelkiego rodzaju postawy dążące do samorozwoju, dbania o swoje ciało, czy też dążenia do powiększenia swojej wiedzy z różnych zakresów. Takie postępowanie jest bardzo dobre i znakomicie wpływa na nasze samopoczucie oraz otaczający nas świat zmuszając go do ciągłego rozwoju.

W efekcie wywołuje to także znacznie wpływ na obecnie panujące trendy, w szczególności te w modzie gdzie kładzie się spory nacisk na odpowiednią sylwetkę i budową ciała.

Powoduje to, że narzucona jest odpowiednia waga, a także obwód poszczególnych części ciała co w szczególności dotyka kobiet. Mówiąc o diecie z pewnością nie raz wiele osób płci pięknej zauważyło, że dieta nawet jeżeli jest skuteczna to po pewnym czasie się skończy i od tego momentu nie trzeba zbyt długo czekać by na powrót wrócić do poprzedniego stanu rzeczy. Innymi słowy efekt ten określany jako jojo.

Powoduje to ogromne rozczarowanie, depresję i płacze, i ponowne poszukiwanie jeszcze większych i bardziej restrykcyjnych sposobów na odchudzanie, które niestety w większości przypadków skończą się podobnie. Niemniej jednak istnieje pewien sposób aby uniknąć efektu jojo. Kluczowe jest tutaj wykonywanie więcej niż tylko jednej rzeczy jaką jest odpowiednia dieta.

Efekt jojo – jak go uniknąć

Tak naprawdę aby w skuteczny i sprawny sposób uzyskać odpowiednią sylwetkę i wagę swego ciała powinniśmy nie tylko zadbać o właściwą dietę ale także właściwą ilość w ruchu. Innymi słowy ćwiczenia fizyczne będą konieczne do tego aby móc zrzucić kilka kilogramów. Co więcej powinniśmy dążyć do tak zwanej regularności, gdyż nie ma na świecie nic co trwają wiecznie. W efekcie kiedy nasza dieta dojdzie do samego końca, a my wraz z nią przestaniemy ćwiczyć i dbać jakkolwiek o siebie logicznym jest, że pojawia się na nowo wcześniejsze problemy. Dlatego też musimy zadbać o to aby nasze mięśnie nadal pracowały i w ten sposób zużywały nadmierne kalorie, które skumulowały by się w naszym ciele.

Co więcej nie usprawiedliwiajmy się brakiem czasu, gdyż tak naprawdę każdy z nas w ciągu swojego dnia może znaleźć choć 20 minut żeby poćwiczyć i nie jest to nieosiągalne. Dlatego też jeżeli naprawdę zależy nam na tym aby schudnąć i nie doznać efektu jojo nie zapominajmy o ćwiczeniach.

ZOBACZ najlepsze tabletki na odchudzanie

Inne ograniczenia

Tak naprawdę w życiu nie chodzi o to aby odrzucić na stałe pewne pokarmy, tylko aby spożywać je w sposób umiarkowanym. Analogicznie jest z alkoholem. Tak naprawdę nie zdajemy sobie sprawy z tego, że napoje wysokoprocentowe są też bardzo kaloryczne i nawet jeżeli będziemy na diecie i będziemy regularnie ćwiczyć to w momencie gdy co kilka dni pójdziemy na grubo zakrapianą imprezę możemy spodziewać się braku jakiejkolwiek zmiany. Dlatego też nie przesadzajmy z alkoholem, a także z robieniem sobie tak zwanego „cheat day” czyli zbyt częstego nagradzania się niezdrowym jedzeniem za swoje postępy.

Potrzeby zgodnie z naszym ciałem

Nie da się nie zauważyć, że organizm każdego człowieka zachowuje się w trochę odmienny sposób. Kluczowe jest więc aby wyczuć jego właściwy rytm i w odpowiednich porach spożywać pokarmy. W ten oto sposób zyskamy odpowiednią dawkę energii w odpowiednim momencie, w którym faktycznie jej potrzebujemy. Dzięki czemu unikniemy nadmiernego kumulowania się kalorii w naszym ciele, no i nie będziemy zmuszeni do odchudzania.

Kilka słów podsumowania

Przyglądając się bliżej problemowi jakim jest efekt jojo łatwo dostrzec, że aby się go pozbyć wszystko sprowadza się do o regularności. Mowa tutaj jest zarówno o ćwiczeniach, jak i o właściwym odżywianiu. Co więcej starajmy się nie zapominać o tym, że niezdrowe jedzenie, którym nagrodzimy się za osiągnięcia w walce z odchudzaniem w żaden sposób nam nie pomoże. Jeżeli jesteśmy osobami, które często zapominają o treningu czy też właściwym odżywianiu w odpowiednich porach, warto pobrać sobie aplikacje dostępne np. ze sklepu Google Play, które pomogą nam w zachowaniu rutyny.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *