Jak wrócić do treningów po dłuższej przerwie?

Jak wrócić do treningów po dłuższej przerwie?
5 (100%) 3 votes

Jak wrócić do treningów po dłuższej przerwie?

Powrót do treningów po przerwie, bywa niezwykle trudny. Ciężko wrócić, ponieważ odzwyczailiśmy nasz organizm do regularnych treningów, nawyk którego byliśmy nauczeni – po prostu znikł. Trzeba będzie wprowadzić go do swojego życia ponownie, jak to zrobić? Przeczytaj ten wpis, a dowiesz się jak skutecznie wrócić do treningów i już więcej z powodu lenistwa, nie przerywać regularnych treningów.

Zaczyna się niewinnie, nocne wypady z przyjaciółmi, wyjazdy biznesowe, złe samopoczucie, choroba i przerywamy na długi okres czasu nasze treningi. Pamiętaj, że niekiedy przerwy są wskazane – oczywiście w celach regeneracyjnych. Jeśli natomiast utracisz motywacje, musisz szybko zareagować i zacząć działać. Poniżej dam Ci kilka rad, o tym jak wrócić do treningów po przerwie.

1. Wyciągaj wnioski

Pomyśl o tym, czemu ostatnio przestałeś ćwiczyć i wyciągnij z tego wnioski, co zrobić by tym razem nie popełnić tego samego błędu. Ludzi sukcesu rozpoznasz po tym, że nie użalają się nad swoimi porażkami, tylko wyciągają błędy, a następnie zaczynają działać i pamiętaj o tym, by uniknąć ich następnym razem.

ZOBACZ suplementy na masę mięśniową

2. Zmiana środowiska

Jeśli od dłuższego czasu nie ćwiczysz, odczuwasz brak energii i motywacyjny. Dobrym sposobem będzie lekka zmiana środowiska. Wybierz się w miejsce, gdzie nigdy nie byłeś, mogą być to góry lub na przykład jezioro.

3. Ułóż plan

Najważniejsze w powrocie do treningów jest ułożenie planu. Jeśli posiadasz już swój plan treningowy, możesz go lekko zmodyfikować. Pamiętaj, że po przerwie potrzebujesz przyzwyczaić swój organizm do wysiłku. Dlatego przygotuj się na okres rozruchu, potrzebujesz czasu, by na nowo wprowadzić nawyk regularnych treningów do swojego życia.

4. Nie użalaj się nad tym, że przestałeś ćwiczyć

Wiele osób, które przestało ćwiczyć, użala się nad sobą, że mogliby mieć o wiele lepszą sylwetkę, gdyby nie przestało ćwiczyć. Nie ma co wracać do przeszłości, było – minęło. Skup się na teraźniejszości a doprowadzisz swoje ciało do dobrej formy!

5. Namów na trening swojego znajomego

Jeżeli chodzi o regularne treningi to znalezienie znajomego, który będzie ćwiczył razem z nami, pomoże nam w dużym stopniu. Wspólna motywacja pomoże Wam w wyrobieniu nawyku, gdy jednemu nie będzie chciało się zrobić treningu, drugi wyciągnie go z domu prosto na trening. Dodatkowo, żaden z Was nie będzie chciał być „tym słabszym”. Dodatkowo chciałbym zamieścić również krótkie podsumowanie badań na Michigan State University. Ludzie wykonujący planka, wytrzymali o około 33 sekundy dłużej, gdy ćwiczyli z zespołem.

Trening ze znajomym ma sens, jeśli natomiast nie lubisz ćwiczyć z kimś – nic nie stoi na przeszkodzie, byś wrócił do treningów. Potrzebujesz po prostu dużo samodyscypliny.

Miłego dnia i szybkiego powrotu do treningów 🙂 Dodatkowo jeśli masz wyrzuty sumienia podczas jedzenia słodkiego na diecie to przeczytaj nasz artykuł i rozwiej swoje wszystkie wątpliwości: Czy podczas diety można zjeść coś słodkiego?

Jeśli masz jakiekolwiek pytania – skontaktuj się za pomocą formularza kontaktowego lub napisz na e-mail: [email protected]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *