Jak złagodzić zakwasy?

Jak złagodzić zakwasy?
4.8 (95.56%) 9 votes

Jak złagodzić zakwasy?

W dzisiejszym wpisie przedstawię Ci kilka przydatnych metod, które pomogą Ci złagodzić zakwasy.

Zespół opóźnionego bólu mięśniowego, popularnie nazywany zakwasami   – ból mięśni pojawiający się 24-72 godzin po intensywnym wysiłku. Zakwasy przez większość ludzi błędnie są mylone z występowaniem kwasu mlekowego w mięśniach. Kwas mlekowy wypłukany zostaje przez krew już po 2 godzinach po intensywnym treningu. Jeśli chcesz poczytać więcej, o tym jak powstają zakwasy: wikipedia.pl

Kilka metod, które pomogą złagodzić zakwasy

Niesteroidowe leki przeciwzapalne w formie maści lub tabletek

Możemy je dostać bez problemu w każdej aptece. Przed spożyciem należy dokładnie przeczytać ulotkę. Jeśli przyjmujemy tabletki na ulotce napisana jest optymalna dawka, której nie powinniśmy przekraczać.

Naprzemienny zimno-gorący prysznic lub sauna

Taki prysznic zdecydowanie pomoże nam w złagodzeniu objawów. Jeśli nie przepadasz za zimnymi prysznicami, to możesz wziąć tylko gorący (również pomoże).

Lekki wysiłek fizyczny

Możesz go wykonać w każdej chwili, najlepszym rozwiązaniem byłby lekki trucht 20 minutowy. Dzięki lekkiemu wysiłkowi fizycznemu złagodzisz swoje zakwasy lub całkowicie zlikwidujesz ból mięśni. Wskazane są równie inne aktywności fizyczne takie jak na przykład: jazda na rowerze, basen, spacery. Wszystko zależy od Ciebie, jaka aktywność fizyczna sprawia Ci największa przyjemność. Ja na przykład uwielbiam popływać gdy mam lekkie zakwasy. Na następny dzień czuję się wspaniale i jestem gotowy na kolejny ciężki trening siłowy.

Rolowanie lub zwykły masaż

Zdecydowanie pomaga przyśpieszyć regenerację, ponieważ usprawnia przepływ krwi i umożliwia szybszą regenerację.

Czy można ćwiczyć z zakwasami?

Zależy, jeśli odczuwasz ból niemal całego ciała i masz bardzo mocne zakwasy, powinieneś odpuścić trening. Jedynym dobrym rozwiązaniem w tej sytuacji, będzie dobra regeneracja, czyli odpuszczamy całkowicie treningi na 2-3 dni. Zupełnie inaczej sprawa wygląda, gdy masz lekkie zakwasy. Możesz wtedy bez najmniejszych obaw wykonać trening, nie zapominaj o dobrej rozgrzewce.

Czego nie robić na złagodzenie zakwasów?

Przede wszystkim nie pić dużej ilości alkoholu, sam alkohol i tak spowalnia regenerację mięśni więc nie będzie to dobry wybór. Nie ochładzamy za bardzo bolącego mięśnia, ponieważ tracicie wtedy czucie w mięśniu i jeśli coś np. naderwiecie mięsień to po prostu tego nie poczujecie. Wtedy wykluczymy się z treningów na dość długi okres czasu. Również należy pamiętać, by nie wykonywać zbyt intensywnych treningów, ponieważ może dojść do kontuzji. Czasami warto zrobić lżejszy trening i złagodzić zakwasy.

Jeśli dopiero zacząłeś ćwiczyć i masz dylemat, czy warto, przeczytaj ten artykuł: 10 powodów, dla których warto uprawiać sport

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *