Siłownia czy sporty walki – Co wybrać?

Siłownia czy sporty walki – Co wybrać?
5 (100%) 5 votes

Siłownia czy sporty walki – Co wybrać?

W dzisiejszym wpisie chciałbym ułatwić wielu osobom podjęcie odpowiedniej decyzji. Pamiętaj, że siłownia nie wyklucza sztuk walk i działa to również w drugą stronę. Zapraszam do przeczytania wpisu i komentowania 🙂

Jaki jest Twój cel?

Po pierwsze musisz określić swój cel, po co będziesz ćwiczył. Większość osób, które wybiera się na siłownie, ćwiczy ponieważ chce zbudować masę mięśniowa lub poprawić wygląd swojej sylwetki poprzez utratę tkanki tłuszczowej. Nie zapominaj, że ćwicząc sporty walki również możesz stracić kilogramy i poprawić wygląd swojego ciała. Jednak siłownia da Ci o wiele lepsze efekty, jeśli chodzi o wygląd.

Ćwicząc sporty walki poprawisz zdecydowanie swoją kondycje, technikę. Polepszysz swoją samoobronę, będziesz miał o wiele większą przewagę nad kimś, kto nie ćwiczył nigdy sportów walki. Dodatkowo będziesz potrafił poprawnie wyprowadzać  ciosy i wykonywać odpowiednie kombinacje.

siłownia czy sporty walki

ZOBACZ suplementy na masę mięśniową

Jak połączyć sporty walki z siłownią

Jeśli ćwiczysz już sporty walki i postanowiłeś rozpocząć trening siłowy, to warto zaplanować sobie odpowiedni plan. Pamiętaj, by nie doprowadzić do przetrenowania. Nie wykonuj zbyt dużej ilości treningów. Najlepiej stopniowo zwiększaj ilość sesji siłowych, będziesz mógł zareagować, jeśli zauważysz pierwsze objawy przetrenowania. Oczywiste jest, że jeśli połączysz siłownie i sporty walki to odpowiednia ilość snu jest konieczna, by Twoje mięśnie mogły się zregenerować. Przeczytaj artykuł o tym, jakie są objawy przetrenowania.

Ćwiczę sporty walki, co robić na siłowni?

Przede wszystkim zawodnik sportów walki, jeśli będzie na siłowni to powinien trenować wytrzymałość siłową, czyli małe i średnie obciążenia, więcej serii i powtórzeń, mniejsze przerwy pomiędzy seriami. Dodatkowo możesz wykonywać trening plyometryczny, który zwiększy siłę eksplozywną i Twoją szybkość w znacznym stopniu. Pamiętaj, by odpowiednio się rozgrzewać przed każdym treningiem. Zmniejszysz wtedy ryzyko kontuzji. Nie zapominaj również o tym, by wzmacniać regularnie mięśnie tułowia. Jakość zadawanych ciosów i rzutów w dużym stopniu zależy właśnie od tego obszaru. Dla osób, które ćwiczą sporty walki i nie mają pomysłu na swój plan treningowy. Na sam początek polecam Wam trening FBW. Rozpisałem na blogu plan, który poprawi Wasze wyniki. Przeczytaj ten wpis i dowiedz się więcej o treningu full body workout.

adrenalina sporty walki

Podsumowanie

Skup się na tym co jest Twoją pasją. Jeśli lubisz sparingi, rywalizację i adrenalinę to skup się bardziej na sportach walki, a siłownię traktuj jako dodatek. Jeśli natomiast zależy Ci na rozbudowie Twojej sylwetki i nie bardzo lubisz się bić, skup się na siłowni i pamiętaj, że jedno nie wyklucza drugiego. Nie zapominaj o odpowiedniej regeneracji i nie przesadzaj z ilością sesji treningowych!

sporty walki

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *