Stagnacja postępów – zmora trenujących

 

Stagnacja postępów – zmora trenujących

Dziś chciałbym poruszyć bardzo istotny temat, jakim jest stagnacja postępów – zmora osób trenujących na siłowni! Jeżeli zastanawiasz się, dlaczego „nie rośniesz” a wykluczyłeś już powody związane z dietą (odpowiedni bilans kaloryczny, proporcje białka, węglowodanów i tłuszczy), wina może leżeć w złej technice ćwiczenia, w tym w użyciu zbyt dużych lub zbyt małych ciężarów. Przyczyną może być także tzw. „poszukiwanie najlepszej metody treningowej” – stosowanie zbyt dużej liczby różnych strategii żywieniowych, treningowych i suplementacyjnych.

Co zatem robić kiedy trening nie daje efektu?

Na to pytanie nie ma niestety jednej odpowiedzi. Każdy organizm inaczej reaguje na daną stymulację i dlatego przyjętą strategię treningową należy dobrać do własnych preferencji. Jak to zrobić?
Mam dla Ciebie kilka wskazówek:

⦁ Dokładnie przyjrzyj się swojej diecie! Dostarczanie zbyt małej ilości kalorii względem zapotrzebowania energetycznego powoduje, że Twój organizm nie ma z czego budować nowych mięśni.

⦁ Przeanalizuj swój plan treningowy pod kątem obciążenia poszczególnych partii mięśniowych. Najczęstszy błąd? Wykonujesz za dużo ćwiczeń i serii na daną grupę mięśniową podczas jednego treningu lub na przestrzeni tygodnia. Może się okazać, że wykonujesz np. 30% pracy za dużo na klatkę piersiową a o 80% za mało na nogi i plecy.

⦁ Dobry plan treningowy to podstawa! Dostosuj go do własnych możliwości i preferencji! Pamiętaj, że nie każdy jest Philem Heathem, dlatego przeważnie plan treningowy, który znajdziesz w kolorowej gazecie nie będzie odpowiedni dla Ciebie! Skup się również na wykonywaniu ćwiczeń z wolnymi ciężarami! Tak jak pisałem w poprzednich artykułach, trening z wolnymi ciężarami jest tym, który najbardziej pobudza Twoje mięśnie do wzrostu.

Unikaj złej techniki wykonywania ćwiczeń np. niepełnozakresowych przysiadów (pół i ćwierć przysiadów), skróconego wiosłowania, niepełnego martwego ciągu, „szarpania”, skróconego podciągania na drążku, pomijania fazy ekscentrycznej ruchu.

⦁ Daj swojemu organizmowi czas na regenerację!

⦁ Śpij dużo! Minimum 7 godzin. Pamiętaj: zbyt krótki sen = duża ilość stresu (kortyzol).

⦁ Zbadaj swoją gospodarkę hormonalną, zrób analizę poziomu testosteronu wolnego i całkowitego, estrogenów, kortyzolu.
⦁ Nie nadużywaj alkoholu!

Stagnacja trenignowa

Pamiętaj: czasami najdrobniejszy szczegół może być powodem stagnacji! Niepoprawna technika, zły dobór ćwiczeń, brak regeneracji oraz nazbyt „szampańska” zabawa w weekendy to najczęstsze powody, które hamują Twój organizm do wzrostu i rozbudowy Twojej muskulatury!

Bardzo ważną kwestią jest również motywacja. Podkreślam to po raz kolejny: wynik jaki osiągniesz jest konsekwencją tego, jak bardzo chciałeś go osiągnąć. Nigdy się nie poddawaj i nie wmawiaj sobie, że czegoś nie dasz rady zrobić! To Twoje życie i Twoje ciało! Możesz z nim zrobić co tylko chcesz!

 

Spis najlepszych suplementów na budowę masy mięśniowej

Suplementy w dużym stopniu pomogą Ci przyśpieszyć proces budowania masy mięśniowej. Jeśli chcesz przeczytać recenzje na temat suplementów do rozbudowy masy mięśniowej, kliknij tutaj i przejdź do artykułu w naszym serwisie.

suplementy dla początkujących

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *