Zasady zdrowego odchudzania

Zasady zdrowego odchudzania
5 (100%) 3 votes

Zasady zdrowego odchudzania

Aby w szybki i skuteczny sposób się odchudzić nie trzeba się głodzić, czy brać suplementów diety, które „wspomagają” odchudzanie. Kluczem do szybkiego i skutecznego zrzucenia na wadze jest odpowiednio dobrana dieta oraz trening. W taki sposób możemy zrzucić na wadze nawet około 10 kilogramów w ciągu zaledwie pół roku. Jeśli chcesz schudnąć w sposób trwały i cieszyć się szczupłą sylwetką latami, musisz zmienić całkowicie swój tryb życia. Niestety, bez wysiłku zarówno fizycznego jak i intelektualnego się nie obejdzie. Nie należy stosować tak zwanej diety cud. Wszystkie diety, które stosowane są okresowo powodują utratę wagi, ale kiedy się kończą i wracamy do normalnego odżywiania, znów zaczynamy przybierać na wadze, a przecież nie o to w odchudzaniu chodzi.

Podstawowe zasady zdrowego odchudzania są różne. Należy o nich pamiętać. Aby jak najszybciej i jak najzdrowiej się odchudzić powinniśmy pamiętać o poniżej wypisanych podpunktach.

Odchudzanie wymaga sporo czasu

Trzeba pamiętać, że człowiek nie jest w stanie zrzucić 5 kilogramów w jeden tydzień. Ten kto w tak krótkim czasie traci kilka kilogramów na wadze, w rzeczywistości traci tylko wodę. Tłuszcz natomiast pozostaje tam gdzie był. Skuteczne i przede wszystkim zdrowe odchudzanie wymaga czasu. To proces zdecydowanie długotrwały i mozolny. Przyjmuje się, że bezpieczna dla organizmu utrata tkanki tłuszczowej powinna wynosić 1 – 2 kilogramów tłuszczu w ciągu jednego miesiąca.

Jedz częściej ale mniej

Najważniejszą zasadą, która obowiązuje nas nie tylko przy odchudzaniu ale także przy prowadzeniu zdrowego trybu życia jest spożywanie od 5 do 7 mniejszych posiłków dziennie, w odstępach od 2 do 3 godzinnych. Taki sposób odżywiania zabezpieczy nas przed napadami głodu, unikniemy też nadmiernego rozciągania żołądka, a organizm będzie otrzymywał tyle energii, ile będzie w stanie zużyć na bieżące potrzeby, bez ryzyka odkładania nadmiaru substancji odżywczych w postaci tkanki tłuszczowej.

ZOBACZ najlepsze tabletki na odchudzanie

Nie należy stosować głodówek!

Głodzenie się jest tak samo mało skuteczne jak i niebezpieczne. A efekty będą zawsze odwrotne do zamierzonych. Stosowanie głodówek spowalnia metabolizm i sprawia, że organizm zaczyna się przygotowywać na ciężkie czasy mnożąc komórki tłuszczowe, które po powrocie do normalnego odżywiania wypełniane są w pierwszej kolejności. Przez to odbije się to na nas efektem jo-jo.

Trzeba ograniczyć spożycie tłustych potraw

Należy usunąć z jadłospisu wszelkie produkty zawierające duże ilości tłuszczu takie jak: majonez, tłuste mięso, kiełbasa, produkty smażone, fastfoody, żywność głęboko przetworzona i zastąpić je produktami o obniżonej zawartości tłuszczu.

Trzeba jeść dużo warzyw i owoców

Owoce i warzywa to zdecydowanie obowiązkowa pozycja w jadłospisie zarówno tych, którzy się odchudzają, jak i tych, którzy są szczupli. To niezastąpione źródło witamin, minerałów i węglowodanów o niskim i średnim indeksie glikemicznym.

Wbrew pozorom odchudzanie nie jest takie trudne jak nam się wydaje. Wystarczy odpowiednie nastawienie i stosowanie się do wielu porad zdrowego odchudzania, które pomogą nam zrzucić nasze kilogramy. Należy pamiętać o tym, że nasz organizm nie jest w stanie zrzucić wielu kilogramów w krótkim czasie. Odchudzanie to powolny proces a jego okres będzie zależał od naszej diety i od tego czy ćwiczymy czy nie. Głodówki są najgorszą metodą odchudzania. Wyniszczają i osłabiaja nasz orgranizm a do tego powodują późniejszy efekt jo-jo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *